יחסי ציבור במזון

תחום יחסי הציבור לענף המזון תפס בשנים האחרונות תאוצה משמעותית וחשובה, הן בשל מגוון המוצרים ההולך ומתרחב , התחרות בענף, ייחוד המוצרים והעליה ברמת החיים המאפשרת בחירה מגוונת בין מוצרי מזון שונים. מירב בורמד היא יחצ"נית ותיקה ובעלת שם בתחום המזון

תחום יחסי הציבור לענף המזון תפס בשנים האחרונות תאוצה משמעותית וחשובה, הן בשל מגוון המוצרים ההולך ומתרחב , התחרות בענף, ייחוד המוצרים והעליה ברמת החיים המאפשרת בחירה מגוונת בין מוצרי מזון שונים. מירב בורמד היא יחצ"נית ותיקה ובעלת שם בתחום המזון.

צילום: אדיר שמואל 

 
ספרי מעט על עצמך


שמי מירב בורמד, בת  49, אמא ליאיר, חייל משוחרר טרי, תושבת רחובות. בבעלותי משרד יח"צ "מירב בורמד יחסי ציבור" ואני עוסקת בתחום מעל ל-25 שנה.

התוודיתי לראשונה לעולם יחסי הציבור כשהשתחררתי מהצבא והתחלתי לעבוד כמזכירה בחברת "תעבורה". רוני וולף היה איש היח"צ של DAF, מותג המשאיות של תעבורה וברגע שהתפנתה משרה אצלו היא הוצעה לי.

ביצעתי מעבר לתל אביב ונחשף בפניי עולם שלא היה מוכר לי כלל, של אנשי תיווך – יחצנים - העומדים בין חברות ואישים לבין עיתונאים ומדיה ומשמשים כמקור למידע וחדשות. הדינמיקה הזו ריתקה אותי ורציתי ללמוד עליה כמה שיותר.

התחלתי לסרוק בעין חדשה את התקשורת, לנסח מסרים לעיתונות ולעבוד מול עיתונאים לקידום כתבות ואייטמים. הימים היו ימי ראשית האינטרנט והעבודה הייתה קסומה בעיני.

משם התברגתי כתקציבאית במשרדים של עופר ברושי ונאוה פיליזר, ובתפקידי האחרון שימשתי כמנהלת מחלקת הצרכנות במשרדו של רני רהב בייצוג חברות ענק כמו שטראוס-עלית, ג'ילט, קסטרו ועוד. לאחר לידת בני החלטתי על פנייה לדרך עצמאית ופתחתי משרד ליחסי ציבור ברחובות. 

 

במה את מתמחה ביחס לענף המזון

המשרד שלי מתמחה בייעוץ תקשורתי וביחסי ציבור לענף המזון. לקוחות המשרד הם חברות מזון, יצרנים ומשווקים של מוצרי צריכה פופולאריים המוכרים בכל בית. במקביל, אני נהנית לייצג וללוות שחקנים חדשים הנכנסים לענף המזון, המביאים איתם ברוב המקרים פיתוחים חדשים ומעניינים בקטגוריות שונות.

אני פועלת בכל הפלטפורמות של זירת התקשורת בישראל – המודפסת, המשודרת, האינטרנט והרשתות החברתיות, כשבשנים האחרונות התחזקה פעילות המשרד מול מובילי דעה ומשפיענים המתמחים בקידום מוצרים בקטגוריות שונות.  
מטחינה ועד נקניקים ומיצים סחוטים, אני עוסקת באוכל כל היום, מביאה אותו בזוויות מגוונות של חדשנות, בריאות, פעילות עסקית, המלצות צריכה, מתכונים ועוד.

מי הם הלקוחות הבולטים שלך


אני מייצגת מזה שנים ארוכות את יצרנית הטחינה והחלוה אחוה, את יצרנית הפסטרמות והנקניקים מעדני יחיעם, יצרנית המיצים הסחוטים "פרימור", מאפיית ברמן, פסטה ריקו, סלטי משני ולקוחות רבים נוספים.

 

למה מפעל או עסק מזון צריך יח''צ


עולם האוכל הוא עולם מגוון, עשיר וגועש. הוא מרכז בו מאות עיתונאים, בלוגרים ומובילי דעה. המדיה עתירת תוכניות אוכל, פינות קולינריה, סקירות מקצועיות ומדורים, והרשת גואה במתכונים, מנות, המלצות וכו'.

בתוך הקלחת הרותחת הזו צריך לייצר נוכחות, להתבלט, להשפיע ולבנות שם. זה נעשה באמצעות עבודה שיטתית, רציפה, עקבית ומקצועית, הדואגת להביא את המוצרים, הסיפור העומד מאחוריהם – ולא פחות האנשים – לקדמת הבמה.

אין דרך לתאר את ההשפעה של כתבה חיובית, המלצה טובה, באזז רשת על צריכה של מוצר מזון, שגעון הרולאפס מהזמן האחרון הוא דוגמא מעולה לכך.   

 

מה הדגשים הבולטים והחשובים בקידום יחצני בתעשיית המזון

לטעמי החשוב ביותר הוא שקיפות. לדווח תמיד אמת, לדייק בפרטים ובנתונים, מותר לקשט אך לעולם לא לשקר, להביא מידע מהימן, באופן מקיף ורציני. לכבד את הצרכן ולרצות לתרום לו.יש לזכור שישנו גם היבט נשכני לאוכל תרתי משמע, והוא הביקורות, הפסילות, התקלות והבעיות. ניתן לראות איך בשנים האחרונות מתייחסת התקשורת לריקול (החזרת מוצר עקב פגם), למבחני טעימה ולבדיקת מוצרים, כדי להבין את רמת הביקורתיות הרווחת. כשמקרה מהסוג הזה צף יש לטפל בו במהירות, כאמור בשקיפות ובשיא המקצועיות.

 

אינדקס מדיה - פתרונות שיווק מתקדמים לעסק שלך

בוא נתחיל >>

קידום ממומן בגוגל

רוצה להיות ראשון בגוגל כאן ועכשיו?
קידום ממומן בגוגל הוא הדבר בשבילך.
אתה תקבע את המילים והתקציב ואנו נדאג
למקום הראשון בתוצאות גוגל. בהתחייבות

בוא נתחיל >>
תהליך העבודה ולקוחות נבחרים >>

קידום אורגני בגוגל

צוות המומחים שלנו רק מחכה להצעיד
את העסק שלך צעד קדימה ולהביא
אותך להיות בדף הראשון בגוגל בביטויים
הרלוונטים. ראשון בגוגל = לקוחות חדשים

תהליך העבודה ולקוחות נבחרים >>
מידע נוסף ואתרים לדוגמא >>

בניית אתרים וחנויות

בניית אתרים רספונסיבים מותאמים
לכל סוגי המסכים, לטלפון ולגוגל,
כולל דומיין, מערכת ניהול אתרים
ועיצוב מרהיב ואישי לכל אתר

מידע נוסף ואתרים לדוגמא >>