יוסי שור- יקב משנת 1848

בשנת 1848, עם חידוש היישוב היהודי בירושלים, ר' יצחק גלינא-שור פתח את היקב הראשון בארץ ישראל, במרתף הצמוד לכותל המערבי בירושלים.

יינות היקב האיכותיים זכו למוניטין בקרב הקהילה היהודית של אותה תקופה, ונמכרו מבית לבית. בעת מאורעות התורכים, נאלצה משפחת שור לנטוש את היקב אשר בעיר העתיקה ולהקימו מחדש מעל לבריכת אגירת מים בבית ישראל שבירושלים החדשה.

בשנת 1848, עם חידוש היישוב היהודי בירושלים, ר' יצחק גלינא-שור פתח את היקב הראשון בארץ ישראל, במרתף הצמוד לכותל המערבי בירושלים. יינות היקב האיכותיים זכו למוניטין בקרב הקהילה היהודית של אותה תקופה, ונמכרו מבית לבית. בעת מאורעות התורכים, נאלצה משפחת שור לנטוש את היקב אשר בעיר העתיקה ולהקימו מחדש מעל לבריכת אגירת מים בבית ישראל שבירושלים החדשה. 

יוסי שור,  יינן בן הדור ה-8 למשפחת שור הקים את יקב הפרימיום ''1848'' ומוביל  כיום את היקב לקדמת טכנולוגית היין המקובלת בעולם.  הדור השמיני מפתח יינות זניים, דו זנים ורב זניים, תוך הקפדה על כרמים מגוונים ושילובים מיוחדים ביין זני הגפנים הגדלים בכרמי היקב. יינות היקב זוכים להערכה ופרסים בכל העולם. מארז יין ממותג

כיום, היקב הנמצא באזור ירושלים משלב את הידע והניסיון שצבר במשך השנים יחד עם טכנולוגיות ייצור מן המתקדמות בעולם. צוות מקצועי של ייננים בינלאומיים, אגרונומים וכורמים מובילים את יקב 1848 למצוינות תוך חזון להתפתח כאחד מיקבי העלית האיכותיים.

יוסי שור מציין,שכבר התווית על הבקבוק מציינת את הדגשים המרכזיים בייצור כל יין ויין ומשמשת ככלי עזר לחובבי היין. כלומר, התווית צריכה לתת את התשובה לאיזה סגנון יין אני רוכש, או מדוע היין הזה טוב במיוחד. הכיתוב מסביר את פירוט הזנים, זמן השהות בחבית, מתאר את בשומות וניחוחות היין וההתרשמות ממנעד הטעמים שהיין מותיר בפה. אנו הוספנו שלושה מדרגים המכוונים את הצרכן בבחירת היין:

במעלה הדור- היקב מייצר יין מזה 8 דורות , הולך ומשתפר עם הידע והניסיון הרב הנצבר. על התווית מופיע דור היין, המעיד על איכות הענבים, תהליך ההפקה, מורכבות ואופי היין, המשפיעים בסופו של דבר על רמת מחיר הבקבוק.

תקופת ההתבגרות בחבית- יין השוהה בחבית נרגע מתהליך התסיסה והפקת היין, אך גם מתבגר וזוכה לשכבת בשומות וטעמים המשבחים את אופי המשקה. ככל שהחודשים רבים יותר, נוכחות הווניל, הטבק או הקרמל מן החבית עוצמתיים יותר.

גוף היין- ביין מספר רכיבים המעידים על גופו של עניין: עוצמת הכוהל, סמיכות הנוזל ואף שיורת טעמים על החיך. המשקה יכול להיות קל, עדין ומתאים לאוהבי ארוחות ומנות קלות;מאוזן, הרמוני ואלגנטי;ועד לכבד ומלא, לאלו מאיתנו שמעדיפים נזירי בשר או סעודות דשנות.

בתחרות ''אשכול הזהב 2013''- תחרות ''האוסקר של היין הישראלי'' שאליה נשלחו היינות הטובים ביותר של מגוון היקבים בארץ זכה יקב הפרימיום ''1848'' במדליות יוקרתיות.

במקום 1- במדליית זהב בקטגוריית ''שרדונה מיושן בעץ'' זכה היין ''שרדונה  2011-  יין בעל צבע זהוב-ירקרק, ארומות של פירות טרופיים, משולבים עם עץ אלון רך, טעם היין מורכב רענן ומאוזן, מלא עם סיומת ארוכה ומיוחדת.

במקום 2 - במדליות כסף בקטגוריית קברנה מעל 100 שקלים זכו שני יינות של יקב 1848-  ''קברנה סוביניון'' - יין בורדו סגלגל כהה עם רמזים של פרי אדום בשל, ליקריץ, שושן אדום, פירות שחורים מצומקים, איקליפטוס וטבק מלווה בעץ קלוי. היין בעל גוף מלא ומרוכז עם סיומת מתובלת ומתמשכת, ו''דור 5 סירה'' -  85% סירה, 9% מרלו, 6% פטיט סירה. צבע בסגול עמוק עם רמזים של סיגליות, פלפל גרוס, דומדמניות, אגוז קוקוס, וניל וצימוקים שחורים. היין בעל גוף מלא ומורכב עם סיומת ארוכה ונעימה.

ובמקום ה-3 במדליית ארד- ''דור  5 זנים לבנים'' (70% שרדונה, 24% שנין בלאן, 6% סמיון). היין בצבע זהוב ירקרק, עם בשומת נעימה של אגס, אפרסק לבן, קליפות הדרים, פסיפלורה, שקדים קלויים ופפאיה עם עץ אלון ברקע. היין בעל גוף מלא ופריך עם סיומת פירותית רעננה ומתמשכת.

ביקשתי מיוסי שור התייחסות לשני נושאים בולטים מאוד כיום  בענף.

האם העובדה שישנם כיום לא מעט  יקבי בוטיק, היא לטובת הענף או יוצרת גם ומצד שני  בעייתיות בו?

"בשנים האחרונות נפתחו הרבה יקבי בוטיק שרובם איכותיים והתחרות בענף היין היא תחרות בונה וממקצעת ומאפשרת ללקוחות להנות ממגוון גדול של יינות ולקבל תמורה טובה יותר. יחד עם זאת, מספר האוכלוסין בישראל הוא לא כמו בצרפת או באיטליה וגם תרבות שתיית היין עדיין לא הגיעה למימדים של מדינות אלו, ואני בטוח שרק הטובים יובילו את השוק".

 מה לגבי התחרות מול היקבים הגדולים, האם היא הוגנת ומה הייתם משפרים בה?

"התחרות בענף היין מול היקבים הגדולים היא הוגנת לחלוטין.  אין הבדל גדול בתחרות בענף היין בין היקבים הגדולים ליקבי הבוטיק לעומת כל תחרות אחרת בשוק: בין יצרני החלב הגדולים למחלבות הבוטיק, בענף הקפה, בענף המאפה, ענף הבירה, וכ''ו.  תחרות שכזו היא תמיד לטובת הצרכן.- גם בנושא של טיב היין וגם ברמת המחירים".

אינדקס מדיה - פתרונות שיווק מתקדמים לעסק שלך

בוא נתחיל >>

קידום ממומן בגוגל

רוצה להיות ראשון בגוגל כאן ועכשיו?
קידום ממומן בגוגל הוא הדבר בשבילך.
אתה תקבע את המילים והתקציב ואנו נדאג
למקום הראשון בתוצאות גוגל. בהתחייבות

בוא נתחיל >>
תהליך העבודה ולקוחות נבחרים >>

קידום אורגני בגוגל

צוות המומחים שלנו רק מחכה להצעיד
את העסק שלך צעד קדימה ולהביא
אותך להיות בדף הראשון בגוגל בביטויים
הרלוונטים. ראשון בגוגל = לקוחות חדשים

תהליך העבודה ולקוחות נבחרים >>
מידע נוסף ואתרים לדוגמא >>

בניית אתרים וחנויות

בניית אתרים רספונסיבים מותאמים
לכל סוגי המסכים, לטלפון ולגוגל,
כולל דומיין, מערכת ניהול אתרים
ועיצוב מרהיב ואישי לכל אתר

מידע נוסף ואתרים לדוגמא >>