מפעלי מזון במשבר הקורונה

משבר הקורונה מצא את מפעלי המזון במצב מורכב של ייצור, אספקה בזמני מגפה וסגר. מצב זה מאלץ את מפעלי המזון להערכות שונה ומיוחדת

משבר הקורונה מצא את מפעלי המזון במצב מורכב של ייצור, אספקה בזמני מגפה וסגר. מצב זה מאלץ את מפעלי המזון להערכות שונה ומיוחדת
כיצד אם כך מתמודדים חלק מהמפעלים עם המצב:
מאפיית ברמן, משיב יהלי עתיר, מנכ"ל  המפעל:
כיצד נערכה החברה למשבר הקורונה? 
"מאפית ברמן פועלת במסגרת משק לשעת חרום כמפעל חיוני . 
מתחילת המשבר נערכו לעובדים הדרכות, נתלו שלטי הסברה, ניתנו הנחיות בתלושי השכר והקפדנו הקפדה יתרה שכולם יתנהלו עלפי ההנחיות שהתעדכנו מעת לעת. חשיבות נהג הסעות
מח' הרכש של המאפיה פועלת במרץ להשיג אמצעי מיגון וחיטוי לכלל העובדים, בייצור ובהפצה , לשמירה על 
בטיחות העובדים והמוצרים המיוצרים. מאפיית ברמן ממשיכה לייצר ולהפיץ את כל מגוון מוצריה ברמת האיכות והשרות כבשגרה . "
האם חל שינוי בביקוש? 
"מוצרי הלחם הם מוצרים עם חיי מדף קצרים יחסית , על כן הם רגישים מאוד לתנודתיות בביקושים . 
לאורך שבועות המשבר חווינו ימים של עודף ביקושים קיצוני ולאחריו ימים של ביקושים מתונים ושגרתיים . 
קשה לחזות ולספק ביקושי קיצון כאלה, השתדלנו לתת השלמות במקומות בהם נכנסו לחוסרים ולמדפים ריקים . "
האם הושקו מוצרים חדשים? 
"מאפית ברמן מרחיבה את סל מוצריה ונכנסת לתחום המאפים אם חיי מדף ארוכים .
במסגרת זו תפיץ המאפיה מגוון מוצרים תחת מותג BERMAN  . מגוון המוצרים כולל קרוטונים , פריכיות , טורטיות , מגוון קרקרים ועוד .  
לקראת פסח השיקה מאפית ברמן שתי סדרות של קרקרים במגוון טעמים, "פריך" ו "סנקר'ס" , מוצרים כשרים לפסח, ללא גלוטן ברמת התאמה לחולי ציליאק ."
כיצד מתנהלת עקומת הביקוש למוצרי החברה? 
"באופן טבעי, עם התאמת הביקושים בשוק לקראת חג פסח , למרות חוסר היציבות בשל משבר הקורונה , עם ישראל יורד
לאט לאט בצריכת מוצרי הלחם ומכין את הבית לפסח , הביקושים מצטמצמים עד להפסקת הייצור והאספקה בסמוך לכניסת החג. 
מאפית ברמן מתארגנת לטיפול ואחזקה בציוד המאפיות בחופשת החג ולייצור המוגבר של מוצאי החג ." 
משק אחיה, משיב רועי כרמי, סמנכ"ל שיווק ומכירות
כיצד נערכה החברה למשבר הקורונה? 
הקורונה הגיעה בהפתעה לפני חג הפסח, שבו רמת הביקושים גבוהה באופן חריג. כתוצאה מהמשבר, בוטל יריד חבר שמהווה אירוע שיא במהלך השנה,
בתי המלון שנהנים מתקופת פריחה במכירות נסגרו ואיתם הביקושים למוצרי המזון השונים. המסעדות המובילות, שגם להן יש עדנה בתקופה זו נסגרו. ומכאן שנתח מכירות גדול מאד של המפעל נעלם.
            כתוצאה מהשינוי בביקושים, החברה שמה דגש רק על השוק הפרטי, הגדילה את כמות המבצעים לסקטורים השונים והעלתה את הפעילות ברשתות החברתיות.
האם חל שינוי בביקוש? 
"כמובן. לצד הירידה בביקושים לשמן זית איכותי בשוק המקצועי, עלה הביקוש אליו בשוק הפרטי באופן משמעותי. לצד מכירות ברשת יינות ביתן, יוחננוף, רמי לוי ומחלקת הטבע של שופרסל עלו המכירות גם אצל הקמעונאים הפרטיים והמפיצים שמביאים את שמן הזית לבתים. במקביל, חלה עליה בביקושים ברכישה און ליין מאתר החברה."
האם הושקו מוצרים חדשים? 
            "בהחלט. נוספו פחי שמן זני – פיקואל וקורנייקי בנפח של 750 מ"ל לאתר האינטרנט,
            נבנו מארזי שי לכבוד חג הפסח הוצע ליין של סבונים טבעיים משמן זית והושקה סדרת ממרחים חדשה על בסיס של שמן זית"
     כיצד מתנהלת עקומת הביקוש למוצרי החברה? 
"נוכל להתייחס לעקומת הביקוש באתר האינטרנט  - יש עליה בהזמנות בסופי שבוע או לאחר פרסום של מבצעים. כמו כן, לאחר הפרסום שהיה לא מזמן על כך ששמן זית משק אחיה זכה במקום ראשון בטעימה עיוורת שבוצעה על ידי שפים מובילים בתוכנית חסכון בערוץ 12, הייתה עליה גדולה בכמות הכניסות לאתר.ברכישה בערוצים קמעונאיים קיימת עקומת ביקוש שמייצגת את התנהגות הרכישה של מוצרי צריכה באופן כללי."
מעדני יחיעם, משיב תמיר דגן, מנהל השיווק
כיצד נערכה החברה למשבר הקורונה? 
"בהיותנו מפעל שמוגדר כמפעל חיוני בשעת חרום, אנו מחויבים להוסיף ולתת שרות לרשתות ולכל הלקוחות בכלל. 
במפעל יושמו נהלים מחמירים לעבודה בהתאם להנחיות כל הגורמים הרלוונטיים.
אנחנו עושים מאמצים משמעותיים כדי להוסיף ולספק סחורה גם ובעיקר במציאות המורכבת אותה כולנו חווים. 
ההערכה שלנו כי הגידול בהזמנות כתוצאה ממשבר הקורונה - יימשך ואנו נערכים לכך בהתאם. 
בנוסף לכך, אנו לא רחוקים מפסח, אחריו יום העצמאות, ל"ג בעומר ועד הקיץ - תקופה שגם בימים רגילים מאופיינת בביקושים יותר גבוהים. "
    האם חל שינוי בביקוש? 
"יש גידול משמעותי בביקוש בשוק הקמעונאי. שוק מוסדי צנח משמעותית "
. האם הושקו מוצרים חדשים?
"אנו ממשיכים עם תוכנית הפיתוח המקורית. השקנו נקניקיות גורמה מאוד איכותיות כדי להיענות לצורך של הלקוחות להכנת מוצרים איכותיים גם כשהם בבידוד"
כיצד מתנהלת עקומת הביקוש למוצרי החברה? 
"הביקוש בשבוע 11 קפץ מצורה היסטרית ועמד על כ 45% ביחס לשבוע ממוצע. בשבוע 13 עדיין רואים גידולים יפים אם כי יש יותר רגיעה "
 
אחוה, מוסר יובל מלאך, מנהל השיווק
"על רקע עליות המחיר של מוצרי מזון דווקא בעת הזו, מוציאה חברת "אחוה", יצרנית הטחינה, חלוה ומוצרי מאפה, מכתב לכל לקוחותיה: 
בשבועות האחרונים, אנו חווים גידול משמעותי וחסר תקדים בביקוש למוצרי המפעל. זאת יחד עם צמצום יכולת הייצור, עקב המגבלות על תעסוקת עובדי ייצור (מגבלות שאמנם נערכנו אליהן מבעוד מועד בצורות שונות, אך השפעתן מורכבת),  מחסור בחומרי אריזה וגלם ועליית שער ה - $ יוצרים לנו בעיה תמחירית לא פשוטה. אנו נעשה כל מאמץ לספק את מוצרינו בצורה סדירה ולהישאר נאמנים למדיניות המחירים והמבצעים שנקבעה מראש. מדיניות המפעל של ייצור ואספקת מוצרי מזון איכותיים במחיר שווה לכל נפש, נשארת בעיינה גם ובמיוחד בעתות משבר." אנודייז
חקלאי גרנות, תמיר בושניצקי, מנכ"ל
"עקב חשש ממחסור של פירות וירקות, נערכה חברת "חקלאי גרנות" לתת מענה לכלל הרשתות והשווקים הסיטונאים.הנהלת התאגיד החקלאי פנתה לכל החקלאים החברים, בבקשה להגביר קטיף וכמויות אספקה של תוצרת חקלאית,  בעיקר של אבוקדו, תפוחי אדמה, גזר, בצל, קלמנטינות, חסה, כרוב ועוד. 
בבית אריזה מגדילים כמויות וניתנה הנחייה להגברת האריזה ומתן עדיפות לשיווק בשוק המקומי. העבודה בבית האריזה מתנהלת לפי ההנחיות, העובדים צוידו במסכות פה-אף והעבודה תוכננה כך שיישמר המרחק הנדרש בין עובד לעובד."

אינדקס מדיה - פתרונות שיווק מתקדמים לעסק שלך

בוא נתחיל >>

קידום ממומן בגוגל

רוצה להיות ראשון בגוגל כאן ועכשיו?
קידום ממומן בגוגל הוא הדבר בשבילך.
אתה תקבע את המילים והתקציב ואנו נדאג
למקום הראשון בתוצאות גוגל. בהתחייבות

בוא נתחיל >>
תהליך העבודה ולקוחות נבחרים >>

קידום אורגני בגוגל

צוות המומחים שלנו רק מחכה להצעיד
את העסק שלך צעד קדימה ולהביא
אותך להיות בדף הראשון בגוגל בביטויים
הרלוונטים. ראשון בגוגל = לקוחות חדשים

תהליך העבודה ולקוחות נבחרים >>
מידע נוסף ואתרים לדוגמא >>

בניית אתרים וחנויות

בניית אתרים רספונסיבים מותאמים
לכל סוגי המסכים, לטלפון ולגוגל,
כולל דומיין, מערכת ניהול אתרים
ועיצוב מרהיב ואישי לכל אתר

מידע נוסף ואתרים לדוגמא >>