ייעוץ עסקי על פי עידית זיו

בראיון עמה מפרטת היועצת העסקית לענף המזון, עידית זיו, על שלבי תהליך העבודה עם עסקים להם היא מייעצת

תהליך עבודה מקצועי יותר, פורה יותר, אינטסיבי יותר, מהיר ויעיל יותר הם רק חלק מהיתרונות מהם נהנים בעלי עסקים בענף המזון, שבוחרים בשירותי הייעוץ העסקי של עידית זיו. בראיון עמה מספרת זיו על הדרך שעשתה בענף המזון במשך 20 השנים האחרונות ומפרטת על שלבי תהליך העבודה עם עסקים הבוחרים בה ליועצת.

זיו מספקת שירותי ייעוץ עסקי לכלל העסקים בתעשיה, אך מתמחה בענף המזון ובתחום הפארמה.ייעוץ עסקי  במסגרת הכשרתה למדה בתי מלון וניהול, קורסים בניהול באוניברסיטת תל אביב וקורס הנחיית קבוצות במכללת גישות.

אהבה בלתי מוסברת לענף המזון
בין השירותים שמציעה זיו גם שירותי ייעול לניהול עסק קיים, ייעוץ להקמת עסקים חדשים ובניית תוכנית עסקית: "לעתים אני מתחילה לעבוד עם יזמים שעומדים בשלב הרעיון להקמת עסק. כל הפעילות שלי מתבססת על ניסיון ופרקטיקה שרכשתי במהלך שנות עבודתי בשטח".

זיו החלה לעסוק בענף המזון לפני למעלה מ-20 שנה. היא שמשה בתפקידי ניהול שונים ברשתות מזון מהיר, בבתי קפה, במסעדות ובבתי מלון. בתפקידה האחרון בענף המזון שמשה כמנהלת מזון ומשקאות במלון. בתחום הפארמה שמשה בתפקידה האחרון בתפקיד סמנכ"לית מכירות וסחר בחברת תוספי התזונה הבינלאומית, סולגאר, במשך כ-10 שנים. אך בשלב מסוים הבינה שיש לה כלים שיכולים לסייע לבעלי עסקים בענף לשפר את הביצועים והחליטה להקים חברת ייעוץ עסקי.

ספרי על הרגע בו החלטת להקים את החברה.
"ההחלטה הגיעה מתוך האהבה שלי לענף המזון. זהו ענף מאתגר ומלא עניין. זו אהבה בלתי מוסברת, בדיוק כמו זו שיש לי לאופנועים. הגעתי לענף במקרה. מישהו שהכרתי בצומת דרכים בחיי הציע לי להשתלב בתחום והשאר היסטוריה. החלום שלי היה לפתוח בית קפה, ויתכן שעוד אממש את החלום ביום מן הימים. בינתיים אני שמחה לעסוק בתחום מכוון אחר, משום שיש לי את כל הכלים הדרושים לניהול עסק מוצלח, מאל"ף ועד ת"ו, ואני נהנית להקנות אותם לבעלי העסקים. במהלך שנות עבודתי עבדתי מול בתי עסק שונים בענף המזון ובמסגרת התפקיד מצאתי את עצמי מייעצת לבעלי העסקים, בעניינים שונים הכרוכים בהתמודדות שלהם מול ספקים, לקוחות, עובדים וכולי. בשלב מסוים הבנתי שיש לי הרבה כלים ומידע להעביר לבעלי עסקים. החלטתי למנף את היכולות שלי והקמתי את החברה". אורן זיו

שתפי בתהליך שעובר בעל עסק בענף המזון שבוחר בך ללוות אותו כיועצת.
"התהליך כולו מתבצע בבית העסק. בשלב הראשון מתבצע תהליך סקירה ראשונית של העסק, שמאפשר לפרוש את כל הנתונים של העסק: נתונים פיננסים, עבודה מול ספקים, ניהול עובדים, תהליכי מכירה, רשימת קהלי יעד וכולי. לאחר סיום שלב איסוף הנתונים מתחיל מקצה השיפורים בנקודות הרלוונטיות. השינויים והתוצאות לא מאחרים להגיע. המפגשים מתקיימים בין פעם לפעמיים בשבוע. בסוף כל פגישה בעל העסק מקבל רשימת משימות שעליו לבצע לפגישה הבאה. הזמנים מוגדרים, הפגישות עקביות וניתנת חשיבות רבה לעמידה ביעדים".

מה מבדל אותך מיועצים עסקיים אחרים?
"רוב היועצים האחרים בתחום מגיעים מרקע אקדמי, תיאורטי; יש להם את התעודה והם נשענים על התיאוריות שלמדו. אני, לעומתם, מגיעה מהשטח ויש לי ניסיון מקיף ורחב. אני מביאה איתי את ההיכרות עם מקומם של בעלי העסקים, משום שהייתי בדיוק באותם מקומות".

"ההתפתחות לרשתות גדולות פוגעת בשירות ללקוח"
אחת המגמות עליהן מספרת זיו היא העליה במיתוג פרטי של מוצרי הצריכה: "המיתוג הפרטי ללא ספק התחזק בשוק הזה, כשרשתות שיווק מזון מציעות לצרכן מוצרים תחת המותג הפרטי שלהן".

שתפי במגמות בולטות, המובילות את הפעילות העסקית בענף המזון.
"אחת המגמות המובילות את השוק בשנים האחרונות היא התרחבות של בתי קפה, מסעדות ועסקים לשיווק מזון, שמתפתחים לרשתות גדולות. כשזה קורה מרכיב השירות האישי והיחס ללקוח מאבד נפח בתהליך המכירה. השירות הוא אחד המרכיבים החשובים הקשורים בהצלחת העסק. לכן, אני חושבת שדווקא קמעונאות פרטית, כגון מכולות, חנויות קטנות או בתי קפה שכונתיים, יכולים להצליח אם ידעו איך למנף את הקשר האישי עם הלקוח ואיך לפנות לפלח שוק הספציפי. מרכיב השירות יכול להפוך ליתרון גדול, בתקופה בה רשתות מנסות להוריד מחירים. הרשתות, שמעוניינות להוריד מחירים, משקיעות פחות בכוח האדם ובמרכיב השירות. המחיר לצרכן אכן יורד אבל במבט קדימה, אפשר לומר שזה פוגע בכלכלה ומשפיע גם על תחומים אחרים בשוק מוצרי הצריכה".

ספרי על היעדים להמשך.
"בין היעדים שהצבתי לעצמי גם שיפור השירות בענף המזון, במגזר הקמעונאי וברשתות מזון, רשתות בתי קפה ומסעדות. יעד נוסף הוא לעבוד בשיתוף עם רשתות מזון בכל הנושאים שציינתי, שירות, תפעול וסחר".

אינדקס מדיה - פתרונות שיווק מתקדמים לעסק שלך

בוא נתחיל >>

קידום ממומן בגוגל

רוצה להיות ראשון בגוגל כאן ועכשיו?
קידום ממומן בגוגל הוא הדבר בשבילך.
אתה תקבע את המילים והתקציב ואנו נדאג
למקום הראשון בתוצאות גוגל. בהתחייבות

בוא נתחיל >>
תהליך העבודה ולקוחות נבחרים >>

קידום אורגני בגוגל

צוות המומחים שלנו רק מחכה להצעיד
את העסק שלך צעד קדימה ולהביא
אותך להיות בדף הראשון בגוגל בביטויים
הרלוונטים. ראשון בגוגל = לקוחות חדשים

תהליך העבודה ולקוחות נבחרים >>
מידע נוסף ואתרים לדוגמא >>

בניית אתרים וחנויות

בניית אתרים רספונסיבים מותאמים
לכל סוגי המסכים, לטלפון ולגוגל,
כולל דומיין, מערכת ניהול אתרים
ועיצוב מרהיב ואישי לכל אתר

מידע נוסף ואתרים לדוגמא >>