דיילות מכירה לענף המזון

שנים האחרונות התרחבה מאוד התופעה של שימוש בדיילות מכירה לענף המזון. זו מוצאת את ביטויה בין השאר בתערוכות וירידי מזון, כנסים ובשימוש לתצוגה של מוצרי מזון שונים לשם קידומם ושיווקם ברשתות מזון

בשנים האחרונות התרחבה מאוד התופעה של שימוש בדיילות מכירה לענף המזון. זו  מוצאת את ביטויה בין השאר בתערוכות וירידי מזון, כנסים ובשימוש לתצוגה של מוצרי מזון שונים לשם קידומם ושיווקם ברשתות מזון.

בישראל ישנן מספר חברות ועסקים המתמחות בתחום. אלו מספקות שירותי דיילות מכירה למפעלי מזון, רשתות שיווק, יבואני ומשווקי מזון מחו"ל וכן ליצרנים, משווקים ויבואנים של מכונות וציוד למזון כמו גם ליבואני ויצרני חומרי גלם למזון.

 

ורד בקסי, היא הבעלים של "המרכז הישראלי לדיילות", העוסקת בתחום מתן שירותי דיילות לענף המזון.

מה הם  היתרונות שיש לענף המזון בשימוש בדיילות מכירה?

"מדובר אכן במספר יתרונות חשובים: א. יצירת קשר ראשוני עם לקוחות פוטנציאלים בנושאים כמו טעימות מזון, מכונות לסוגיהם( החל ממכונות גדולות לתעשיה ולמטבחים מוסדיים וכלה במוצרי מדף לבתי קפה, מסעדות ובתים פרטיים). דיילת מכירה מהווה למעשה את המתווך  המכירתי ללקוח פוטנציאלי מבחינת מוצר/שירות.

ב. איסוף לידים דיילות מכירה יכולות למעשה להוות גיבוי לאנשי השיווק של החברות לאיסוף לידים וקידום המוצר עצמו.

ג. מדובר בדיילות ייצוגיות, עם מראה חיצוני בולט, עם אינטרקציה לאנשים ובעלות יכולת ליצור תקשורת טובה.

ד. חסכון בעלויות של כוח אדם פנימי למפעל או לעסק מזון, בכך שהן נותנות שירותי כ"א לתועלת החברה על בסיס קבלני ולא קבוע עם תוצאות יעילות מאוד".

למי זה מתאים בתחום המזון?

" זה מתאים לאירועים כמו תערוכות, ירידים, אירועים חברתיים,  רשתות שיווק מזון, כנסים שונים ועוד".

האם יש הערכה לגבי אחוז השימוש בדיילות מכירה בענף המזון?

"בחמש השנים האחרונות חלה לדעתי עליה של 50% בשימוש במדיה הזאת. אנשים בענף זיהו היטב את הפוטנציאל הפיזי הגלום  במתן המחשה תצוגתית למוצר חדש בדרך של הדגמה. זה יכול להיות טעימות מזון, אלכוהול, שימוש תחרותי שמאפשר יתרון על פני מתחרים המשתמשים במדיות אחרות, מתן הדגש חיובי על מוצר ועוד".

מה הם תנאי הקבלה של הדיילות ולפי מה את מצוותת אותם?

"הופעה ייצוגית, נאה, מתקבלות לעבודה דיילות בנות 17 עד 27. הם עוברות מבדק אישי של רקע, השכלה, ידע, שפה. לאחר מכן מתקיימות מספר סימולציות עם מנהלת התפעול של החברה שלנו לשם הדרכה ולימוד כיצד עליהן להעביר את המסר בצורה הטובה ביותר שניתן. בסימולציות הן לומדות כיצד לתת דגש לדחיפת המוצר קדימה. במקרה של מוצר מזון נניח אז מדובר על יתרונות בולטים של אריזה, הדגשת היתרונות החיוביים שגלומים באיכות המוצר וקידומו באופן כללי לצרכן הסופי".

 

תוכלי לתת דוגמאות להמחשה?

"היה לנו למשל לפני זמן קצר מיונז חדש שהושק בשוק שהתחרה במוצר של חברה אחרת. הצלחנו ליצור עניין גדול ורב במוצר דרך שימוש אטרקטיבי בדיילות מכירה, הצלחנו ליצור סקרנות, עניין בטעימות עצמן וזה השפיע באופן ברור על מכירות המיונז ההוא שזינקו כלפי מעלה. כך גם לגבי משקאות חריפים שהושקו באחרונה בתערוכה וזכו גם הם להצלחה יפה בקרב צרכנים שטעמו ממנו וקיבלו הסבר מקיף ומרתק לגביו מפי הדיילות שלנו. בתערוכת המזון האחרונה ( ישראפוד), הדיילות עבדו בנקודות תצוגה של יבואני מכונות מזון וגם שם הן הצליחו להעביר את המסר האיכותי לגבי המכונות ויתרונותיהם. ככלל, הדיילות גם עוסקות באיסוף פרטי לקוחות לטובת המזמין ואז זה בוודאי מהווה יתרון עודף על פני שיטות אחרות".

בסיכומו של דבר אין אם כך ספק כי המדיה השיווקית של דיילות מכירה לענף המזון תפסה תאוצה בשנים האחרונות והבליטה בהחלט את יתרונות השיטה, יעילותה הרבה וחשיבותה לשיווק ומכירה של מוצרי מזון .

אינדקס מדיה - פתרונות שיווק מתקדמים לעסק שלך

הצעד הראשון להצלחה >>

פייסבוק עסקי

לא הגיע הזמן לעשות כסף מפייסבוק?
תן לנו לבנות לך דף עסקי בפייסבוק,
לנהל אותו ולחשוף את העסק שלך
לאלפי עיניים נוספות

הצעד הראשון להצלחה >>
בוא נתחיל >>

קידום ממומן בגוגל

רוצה להיות ראשון בגוגל כאן ועכשיו?
קידום ממומן בגוגל הוא הדבר בשבילך.
אתה תקבע את התקציב - אנחנו נביא
אותך לדף ראשון!

בוא נתחיל >>
לקוחות נבחרים בקידום >>

קידום אורגני בגוגל

מאות לקוחות מרוצים לא טועים!
צוות המומחים שלנו רק מחכה להצעיד
את העסק שלך קדימה ולהביא אותך
לדף הראשון בגוגל

לקוחות נבחרים בקידום >>
אתרים לדוגמא >>

בניית אתרים רספונסיבים

בניית אתרים רספונסיבים מותאמים
לכל סוגי המסכים, לטלפון ולגוגל,
כולל דומיין מערכת ניהול ועיצוב מרהיב
ואישי לכל אתר

אתרים לדוגמא >>