איציק כהן מהפירות

איציק כהן, בן 63, חבר מושב רמות נפתלי בגליל העליון מונה לאחרונה כיושב ראש ארגון הפירות הישראלי.

הוא חקלאי ברמ"ח אבריו, יליד המושב רמות נפתלי. מגדל מטעי  אגסים מזן ספדונה ועוסק גם בייצור יין ביקב הבוטיק הקטן שלו –"רמות נפתלי.

איציק כהן, בן 63,  חבר מושב רמות נפתלי בגליל העליון מונה לאחרונה כיושב ראש ארגון הפירות הישראלי. הוא חקלאי ברמ"ח אבריו, יליד המושב רמות נפתלי. מגדל מטעי  אגסים מזן ספדונה ועוסק גם בייצור יין ביקב הבוטיק הקטן שלו –"רמות נפתלי".

הראיון איתו נערך לרגל כניסות לתפקיד החדש וגם לנוכח מצב ענף הפירות בכללותו מול תעשיית המזון וצרכני הפירות בעיקר.

איציק כהן ,שימש יו"ר אגף המשק בתנועת המושבים. הוא בעל ניסיון רב בניהול בחקלאות והיה בעבר מנכ"ל יקבי רמת הגולן, מנהל שיווק אזורי של פירות ומזכיר וגזבר של מושב רמות נפתלי. הוא טיפל בהסדרי החובות של המושב ובפיתוח ענף התירות הכפרית.

 בארגון שהוא עומד בראשו יש 3000 מגדלי פירות ( חקלאים פרטיים, קיבוצים, מושבים, מכל המגזרים).

ארגון מגדלי הפירות בישראל הוא איגוד מקצועי של המגדלים המטפל בכל הנושאים המקצועיים והבעיות שיש למגדלים. הארגון דואג גם לפיתוחו של ענף הפירות במחקרים ובפיתוח זנים חדשים ובהשבחת הקיימים. כל זאת לצרכני הפירות בארץ ובעולם.

ישנם בישראל שינויים במחירי פירות וירקות בארץ, לעיתים קרובות זה בפירוש כלפי מעלה מה הגורמים לכך?

 ראשית,מזג אויר משתנה הגורם לעצירה בהבשלה או לנזק טבע,  שנית, מחסור בידיים עובדות לקטיף התוצרת,  שלישית, סרוגיות עונתית ביבולי הפירות . אבל ישנם עוד סיבות נוספות, חשובות לכשעצמן:  רמת סיבסוד של פירות מהנמוכים בעולם, עלות ייצור בסיסית גבוה ( מחירי מים, ועלויות עבודה וכוח אדם) וכמובן תלויה ועומדת בעייה פערי התיווך. מתוך 9 שקלים לקילו תפוחים למשל, שהצרכן משלם לעיתים ברשת השיווק  רק 2 שקלים הולכים למגדל. במצב כזה אנחנו נאבקים כיום  לחקיקה ברורה שעל פיה פירות וירקות  לא ימכרו  מעל סכום מסוים, כמו גם לא פחות מעלות הקניה. כלומר ליצור מצב של פערי תיווך נורמלים וראויים. שהם לטובת הצרכן, המגדל, ורשתות השיווק עצמן".

 ישנם בשנים האחרונות תחושות בקרב צרכני פירות שטעמם של חלק גדול מהפירות, ירד פלאים, האם זה נכון?

אני לא מכיר שום מדד הקובע את שינוי הטעמים של הפירות. יש מחקרים רבים וניסיונות לשפר את טעמי הפרי ועמידותם לאורך זמן במדף . מאידך, בהחלט נעשו בשנים האחרונות נסיונות מדעיים לשפר איכויות וטעמים. חלק מהם לא מצא את השילוב הראוי והטעים ללקוחות ולצרכנים הסופיים. אני מאמין שזה ישתנה בקרוב".

 מה היא צריכת הפירות הכללית בארץ, ומהו הפרי הפופולרי ביותר?

צריכת כלל הפירות בארץ מגיעה לכ- 800 אלף טון  לכל האוכולסיה. הפרי הפופולרי והנצרך ביותר הוא התפוח".

מהו אחוז הפרי המעובד לתעשיית המזון בישראל?

"אחוז הפרי העובר לתעשיית המזון והופך להיות מעובד, או משומר הוא   כ15%- 10% ( כולל עיבודים ושימורים לפירות יבשים), וזה אינו כולל כמובן פירות הדר, שנמצאים בקטגוריה אחרת".

אינדקס מדיה - פתרונות שיווק מתקדמים לעסק שלך

הצעד הראשון להצלחה >>

פייסבוק עסקי

לא הגיע הזמן לעשות כסף מפייסבוק?
תן לנו לבנות לך דף עסקי בפייסבוק,
לנהל אותו ולחשוף את העסק שלך
לאלפי עיניים נוספות

הצעד הראשון להצלחה >>
בוא נתחיל >>

קידום ממומן בגוגל

רוצה להיות ראשון בגוגל כאן ועכשיו?
קידום ממומן בגוגל הוא הדבר בשבילך.
אתה תקבע את התקציב - אנחנו נביא
אותך לדף ראשון!

בוא נתחיל >>
לקוחות נבחרים בקידום >>

קידום אורגני בגוגל

מאות לקוחות מרוצים לא טועים!
צוות המומחים שלנו רק מחכה להצעיד
את העסק שלך קדימה ולהביא אותך
לדף הראשון בגוגל

לקוחות נבחרים בקידום >>
אתרים לדוגמא >>

בניית אתרים רספונסיבים

בניית אתרים רספונסיבים מותאמים
לכל סוגי המסכים, לטלפון ולגוגל,
כולל דומיין מערכת ניהול ועיצוב מרהיב
ואישי לכל אתר

אתרים לדוגמא >>