Skip navigation
עשו לנו שיתוף (share) ב-

פיצה ממי משדרגת בטעם

פיצה ממי מבאר שבע הוא מפעל ליייצור תחתיות של פיצות השוכן באזור התעשיה קריית יהודית בבאר שבע המפעל, הוקם לפני כ-30 שנה ובעליו ומנהלו הוא קרלוס גוטדאנק

מאת: ראובן שבת |

פיצה ממי מבאר שבע הוא מפעל ליייצור תחתיות של פיצות השוכן באזור התעשיה קריית יהודית בבאר שבע. המפעל, הוקם לפני כ-30 שנה ובעליו ומנהלו הוא קרלוס גוטדאנק.

לתמונות לחץ כאן:

קרלוס, יליד אורגואי, הגיע לישראל לפני 27 שנה לאחר שוויתר על קריירה מבטיחה מאוד של מנחה טלוויזיוני. הוא בעל תואר שני בתיאטרון ואומניות הבמה שהחליט "לעשות עליה" ולסייע לחמו בקידום המפעל, שהיה בתחילת דרכו קונדטוריית עוגות.

במהלך השנים, הזניק קרלוס את המפעל וכיום הוא נחשב כאחד המפעלים המובילים בתחום ייצור תחתיות לפיצות.

פיצה ממי, מעסיקה 10 עובדים במשמרת אחת. המפעל מתמחה  בייצור תחתיות בצק לפיצה ובמוצרים נלווים נוספים מהמטבח האיטלקי.

מגזר הלקוחות כולל: פיצריות, מסעדות, חברות קייטרינג, בתי קפה, מטבחים מוסדיים , מכל רחבי הארץ.

"היתרון המובהק שלנו הוא בכך שתחתיות הפיצה מיוצרות כאן כולן בעבודת יד," מציין קרלוס.

"בנוסף, אנחנו נותנים דגש על עלות סבירה מאוד ללקוחות וכמובן יחסי אנוש הם אלמנט רב ערך ביני ובין הלקוחות שלי. במובן של הבנה לצרכי הלקוח ודרישותיו. יתרון נוסף הוא הזמינות המיידית והגבוהה לייצור בכל מיני רמות"

מה הסוד של פיצה טובה וטעימה?

"הסוד הוא מעיקרו בדבר אחד עיקרי-הרוטב הנכון . כי הוא זה שנותן את הטעם העיקרי של פיצה. מי שיודע להשתמש ברוטב הנכון, עשה חלק גדול מהמלאכה. מצד שני ובאופן די ברור שני האלמנטים הנוספים: גבינה ובצק יש להם חשיבות אחרת.

בניגוד אולי למה שחלק מהאנשים חושבים, הבצק של הפיצה הוא מצע נייטרלי. כלומר, חשוב מאוד שיהיה נימוח בפה, ונעים לחיך. אבל מאחר והוא לא החלק העיקרי בפיצה, עליו להיות טעים דיו אבל לא לתפוס דומיננטיות. את הדבר הזה אני חוזר ומסביר לבעלי הפיצריות שמשקיעים כסף וזמן בהכנה עצמית של בצקי פיצה אצל בפיצריה. למעשה, פיצריה שמכינה בצק בעצמה, מפסידה 50% מהרווח העתידי הם הייתה משתמשת בתחתיות איכותיות מוכנות, כמו שאנחנו מייצרים.

לנו ממילא יש את הידע הרחב והמקיף של 30 שנה בייצור תחתיות. באיכות. בנסיון. בהכרת הטעמים.

לקוח אחד סיפר לי ששילם 30 אלף שקל למתכון "סודי" של פיצה. זה היה מיותר. אין מתכון סודי לפיצה. יש יכולת להכין פיצה טובה וברגע שאתה משקיע בהכנה ידנית אז זה לדעתי בזבוז זמן ומשאבים וכסף. אם ניקח לדוגמא פיצריה או רשת פיצות שמתמחה רק "בפיצה דקה במיוחד" או "פיצה עבה במיוחד" הרי שהיא בעצם תוקעת לעצמה גול עצמי, כי היא קולעת לטעם שלה ולא לטעם של לקוחות פוטינצאילים שרוצים למשל דווקא פיצה עבה או דקה ואין את זה בתפריט."

קרלוס הביא שלוש דוגמאות למכלול דבריו בעניין הפיצה:" רשת פיצריות הייתה נוהגת למכור  פיצות דקות מאוד. ניגשתי אליהם, הראתי להם עשר דוגמאות של תחתיות שונות של פיצות. הם קיבלו את זה כמוצרים אצלם בפיצריות והיום זה מוצרים מובילים ומצליחים.

במקרה אחר, פיצה ששילמה על זכיון וגם על מוצרי החברה שנתנה לה את הזכיון, הבינה כי המיקום שלה לא היה מתאים וכך גם המחירים שנאלצה לגבות בגלל הזכיון. הפתרון שהצעתי להם שכלל ויתור על הזכיון ופתיחת חנות פיצה עצמאית וויתור על הכנה ידנית של הבצק, הוכיח את עצמו היטב והחנות הפכה להיות חנות פיצה מצליחה ביותר.

במקרה אחר, הייתי צריך לספק במהירות תחתיות לפיצות לאירוע גדול מאוד שהתקיים באחד הקיבוצים באזור. הם רכשו כמות גדולה מאוד מפיצריה מסוימת אבל זו לא עמדה בהזמנה  והביאה פיצות שרופות. בתוך זמן מרתוני קצר עמדנו במשימה וזה היה בלתי נשכח האורחים נהנו מהפיצות והקיבוץ הפך להיות לקוח מוביל אצלנו."