Skip navigation
עשו לנו שיתוף (share) ב-

שינויים בהפצת מוצרי מזון

הגידול שחל בעשור האחרון באוכלסיית ישראל  שינה במובנים רבים את השיטות שהיו נהוגות להפצת מוצרי מזון  לא פחות מהפצת מוצרים אחרים כמובן שקיים פער ומרחק עצום בין שיטות הפצה כיום לאלו שהיו נהוגות לפני חמישים שנה והיום הן נראים לנו ארכאיות ומיושנות ואפילו בלתי נתפסות

מאת: ראובן שבת |

הגידול שחל בעשור האחרון באוכלסיית ישראל, שינה במובנים רבים את השיטות שהיו נהוגות להפצת מוצרי מזון, לא פחות מהפצת מוצרים אחרים

כמובן שקיים פער ומרחק עצום בין שיטות הפצה כיום לאלו שהיו נהוגות לפני חמישים שנה והיום הן נראים לנו ארכאיות ומיושנות ואפילו בלתי נתפסות

כמו החלבן העצמאי שהיה מביא את בקבוקי החלב עד לפתח הבית ממש

אבל יתרה מכך, עידן האינטרנט הרחיב גם במידה משמעותית את האפשריות שיש כיום מבחינת הצרכנים והצרכן הסופי בפרט לקבל את מוצרי המזון שלו באופן שונה ויעיל במידה רבה ממה שהיה בעבר.

צרכנים של היום כוללים הרבה מאוד אנשים צעירים הבונים לעצמם סל מזון שבו מרכיב המחיר הוא חשוב והכרחי אבל לצידו ישנם גם פרמטרים נוספים, כמו מבחר המוצרים, הנראות החיצונית של האריזות שלהם, שמו הטוב של המוצר ושמעו באוכלסיה הצורכת אותו, ודברים עקיפים שהם בסדר עדיפות חשוב כיום, כמו –"מהיכן המוצר", "האם הוא בריא לפי תקני מזון ובריאות" והאם יש לו נגיעה מועילה לאיכות והגנת הסביבה.

.השינויים הללו משפיעים במישירין וגם בעקיפין על הרגלי הצריכה של אוכלוסיות בוגרות יותר גם כן, המושפעות מאוד מהצעירים.

בעולם משתנה כזה, חברות ההפצה כיום ובכלל נותנות וצריכות לתת את הדגש על הוספת ערך מוסף לצרכנים. למשל, קניה משתלמת דרך רשתות האינטרנט, הוזלות תכופות על בסיס יום יומי של מוצרי מזון, יצירת מבחר מגוון ומעניין המבוסס גם על מוצרים מיובאים שהם זולים או יקרים יותר ,אבל ניתנת כאמור האפשרות לצרכן לבחור באופציה כזאת. יעילות השירות וזמינותו.

 

בסיכומו של דבר האתגרים העומדים כיום  בפני חברת הפצת מזון  המעוניינת להגדיל ולהרחיב את יכולותיה ומסחרה  מורכבים גם והרבה משינויים בהרגלי הצריכה, איכות המוצר, שקיפות לגבי מרכיביו  ומתן מגוון למזון בריא יותר בבד בבד עם יחס גמיש בנוגע להתמודדות עם שינויים תכופים בטכנולוגיות ייצור או הפצה.

.