Skip navigation
עשו לנו שיתוף (share) ב-

המיומנות של אבישלום

אבישלום ערמי מראש העין הוא טכנאי מכונות מזון  העובד בתחום מזה 15 שנה  את מרבית זמנו בתחום  הוא מחלק בין מסעדות, מטבחים מוסדיים   ובתי מלון שבהם מתרחשות לעיתים קרובות תקלות לא פשוטות במכונות מזון הגורמות לא אחת להשבתה של מערך עבודה חשוב במטבח

מאת: ראובן שבת |

אבישלום ערמי מראש העין הוא טכנאי מכונות מזון, העובד בתחום מזה 15 שנה. את מרבית זמנו בתחום, הוא מחלק בין מסעדות, מטבחים מוסדיים , ובתי מלון שבהם מתרחשות לעיתים קרובות תקלות לא פשוטות במכונות מזון הגורמות לא אחת להשבתה של מערך עבודה חשוב במטבח.

תחום ההתמחות של אבישלום הוא רחב ומגוון וכולל בין השאר: תנורי בישול, תנורי אפיה,  פלנצ'ות, צ'יפסרים, סירים חשמליים, פלטות חשמליות.  מדיחי כלים גדולים. הכל למעשה חוץ מציוד גז וציוד קירור.

מגזר הלקוחות שלו כולל: בתי מלון, מסעדות, חברות הסעדה, מטבחים מוסדיים. רובם באזור המרכז.

מה הם סוגי הבעיות הנפוצות שאתה נתקל בהם במסגרת עבודתך?

" בדרך כלל מדובר בחוטי חשמל שנשרפו, מערכות פיקוד ובקרה שקרסו בגלל הזנחה, ותקלות חוזרות ונשנות בהם שלא טופלו כראוי מבחינה מקצועית. בעיות שונות שנוגעות לבלאי במערכות. לפעמים הבעיות הללו נוצרות גם בגלל עומס יתר על המערכת בכללותה וגם בגלל טיפול לא נכון."

מה הטיפים שאתה יכול לתת על מנת לתחזק טוב יותר את מערכות הבישול והאפיה הגדולות ולנסות למנוע תקלות תכופות?

"הטיפ הכי חשוב בעיניי הוא ניקוי נכון. במקומות רבים נוטים להציף ממש בסילוני מים את הכלים ,מה שנקרא  שטיפה יתרה. אז לכאורה זה מבטיח נקיון והגיינה. למעשה שטיפה יתרה, מזיקה ביותר למערכות האלקטרוניות והמכאניות של הציוד. על מנת לשמור על תקינות הגיינית טובה ורצויה של הציוד לסוגיו במטבח צריך להקפיד לנקות עם  מטליות ניקוי ומים וסבון. ולאו דווקא עם סילוני מים גדולים ומיותרים לרוב. הטיפ הנוסף זה לקיים כשגרה בדיקות תקופתיות של הציוד במטבח, על מנת להבטיח או למנוע שלא יווצרו תקלות בגלל הזנחה או חוסר תשומת לב בנוגע לבלאי מערכות ההפעלה של התנורים והסירים"

מה הם הקווים המנחים שלך בעבודתך זו?

"אני מביא איתי נסיון מקצועי עשיר ומאוד רב גוני בתחום. ובוודאי תורם ברצון מהידע שלי לשיפור הדברים אצל הלקוחות על מנת שתקלות לא תחזורנה על עצמם. אני גם לא מתפשר על הידע המקצועי שלי מול לקוח ואומר לו מה בדיוק הדברים שצריכים לתקן אצלו.  דבר שלישי תמיד אני דואג שיהיו ברשותי חלקי חילוף מתאימים לציוד על מנת שהלקוח לא יטרטר את עצמו מול ספקים שנעלמו פתאום או חנויות יקרות מאוד. לכן, ברוב המקרים אני דואג תמיד לכך שיהיו ברשותי חלקי חילוף מתאימים למרבית סוגי הבעיות"

אבישלום מביא כדוגמה שני  מקרים שבהם הוא פתר באופן מהותי בעיות אצל לקוחות:" היה לי מקרה של מאפיה גדולה באזור המרכז, שמכונת חיתוך הלחם אצלה התקלקלה, ולא היה שם פתרון יעיל בגלל שמדובר היה בהפעלה אלקטרונית של המכונה.  אני פתרתי להם את הבעיה מבלי שיצטרכו להוציא על כך הון תועפות וכך שהפתרון יהיה הכי יעיל ולטווח זמן ארוך מאוד.

המקרה השני היה של מטבח מוסדי גדול שנתקע עם בעיה בתנור הבישול המאסיבי שלו. הסתבר שם  כי התנור עבד על מערכת הפעלה אלקטרונית שהייתה יקרה מאוד, ולא היו חלקי חילוף לזה בזמינות, ולכן זה היה עלול להיות פעמיים יקר מאוד. גם בעלות של הכרטיס האלקטרוני וגם בהתקנתו. אני מצאתי לזה פתרון יעיל כאשר התקנתי אצלם מערכת הפעלה מכאנית, יעילה, קשיחה, זולה יותר וקלה לשימוש, וזה הוכיח את עצמו כפתרון כדאי ראוי ונכון לעשותו."