Skip navigation
עשו לנו שיתוף (share) ב-

א.א. לרנר מזון רושמת גידול של 100%

בשנה האחרונה רשמה חברת שיווק המזון, א.א. לרנר מוצרי מזון העמק, גידול של כ-100% במכירות. בראיון עימו חושף מנכ"ל ובעלי החברה, אסף מנאי, את השינויים שביצע מאז רכש את החברה לפני שנה ומספר על היעדים הבאים, שמימושם צפוי להביא לגידול בהיקף דומה גם בהמשך. ראיון

מאת: רוני נאור-חפרי |

בשנה האחרונה רשמה חברת שיווק המזון, א.א. לרנר מוצרי מזון העמק, גידול של כ-100% במכירות. בראיון עימו חושף מנכ"ל ובעלי החברה, אסף מנאי, את השינויים שביצע מאז רכש את החברה לפני שנה ומספר על היעדים הבאים, שמימושם צפוי להביא לגידול בהיקף דומה גם בהמשך.

גידול של 100% בשנה הראשונה
גם לפני שמנאי רכש אותה, התמקדה החברה בשיווק בשר, עופות ודגים. בין השינויים שבוצעו לאחר הרכישה, בעיקר הרחבת תפריט המוצרים אותם משווקת החברה, עם מוצרי מזון יבשים ומוצרי יסוד מוצרי מזוןלמטבח: "החברה תמיד התמקדה בשיווק בשר, עופות ודגים. אך מאז שרכשתי אותה התחלתי לשלב מוצרי מזון יבשים, כגון שמן, אורז, קטניות, פתיתים, תבלינים ועוד מגוון מוצרים משלימים למטבח. המהלך הוכיח את עצמו, משום שבשנה האחרונה מחזור המכירות רשם גידול של כ-100%: רכשתי את החברה עם מחזור שנתי של 4 מיליון שקל וכיום מחזור המכירות עומד על כ-8 מיליון כמעט. זה הישג יפה לשנה ראשונה. למרות שילוב מוצרי מזון נוספים לתפריט המוצרים של החברה, המוצרים המובילים את המכירות הם עדיין מקטגוריית הבשר". מסעדות בראש פינה

מה הביא אותך לרכוש את החברה?
"עסקתי בענף המזון שנים רבות. שימשתי כסוכן מכירות וכמנהל מכירות בחברות מזון מובילות, בהן שטראוס, יפאורה וויטה פרי גליל. לכן אני אוחז בידע רב ובניסיון משמעותי בענף. הבעלים הקודם של החברה היה לקוח שלי במהלך עשר השנים שקדמו לרכישה, כשעבדתי כשכיר. חיפשתי עסק בעל פוטנציאל גבוהה שאינו ממומש בפועל. האתגר שבמימוש הפוטנציאל הניע אותי לרכוש את החברה, כי הבנתי שיש מקום לפיתוח ולהתרחבות; הבנתי שאני יכול לא רק לממש את הפוטציאל הטמון בחברה, אלא אף למקסם אותו".
 
הלקוחות נהנים מחסכון בזמן וכסף
ברשימת הלקוחות של החברה אפשר למצוא מגוון גורמים העוסקים בענף המזון המקצועי והמוסדי, כגון בתי מלון, חברות קייטרינג, בתי אבות, מסעדות, בתי חולים, מוסדות שונים, חנויות לממכר מזון, חנויות מכולת, חנויות שווארמה ופלאפל, ומינימרקטים. קייטרינג לחתונה בצפון

מנאי: "אנו בוחרים לעבוד עם לקוחות קטנים ובינוניים מתוך העדפה ברורה. לכן הלקוחות הגדולים ביותר שלנו הם עד רמת המינימרקט השכונתי. לצד הלקוחות מהמגזר המקצועי והמוסדי יש לנו גם הרבה לקוחות פרטיים, שמגיעים לקנות אצלנו בקמעונות. אותם לקוחות פרטיים נהנים מבשר איכותי במחירי סיטונאות, שהם נמוכים יותר".

מאילו יתרונות נוספים נהנים לקוחות החברה?
"לקוחות המגזר המוסדי והמקצועי נהנים מחסכון בזמן ואנרגיה. אנחנו מהווים אלטרנטיבה אידאלית לצורך בעבודה מול מספר ספקים. אנו מספקים פתרון של ספק אחד עם מגוון רחב של מוצרים, הכוללים את תחום הבשר, העופות והדגים לצד מוצרי מזון יבשים נוספים. כמו כן, הספקים הגדולים מהם אני קונה, מוכרים בהתאם להיקף הקניה: ככל שהקניה גדולה יותר, כך המחיר משתפר. בהמשך לכך, אני יוצר מצב בו אני מוכר ללקוחות שלי במחיר זהה לזה בו רכשתי מהספק. כך הלקוחות שלי נהנים מסל מוצרים מגוון, עם מוצרים של חברות שונות, במחיר אטרקטיבי, מספק אחד. אין להם צורך בכל הכרוך בהתעסקות עם ספקים שונים. אלה יתרונות משמעותיים לכל גורם בענף שמפעיל מטבח מוסדי".

אילו מאפיינים מבדלים את החברה בתחום?
"מעבר למחיר ולמגוון, אנחנו מציעים גם שירות של חיתוך בשר עיבוד, טחינה ואריזה. כך שהמטבח מקבל את הבשר מוכן לעבודה. מדובר בשירות שחוסך ללקוחות שלנו הרבה זמן, משאבים וכסף".

צפי: גידול של 100% נוספים בשנה הקרובה
בימים אלה הסתיים בחברה מהלך הקמת חנות מפעל, שמתפרשת על פני שטח של כ-100 מ"ר. מטרת הפעלת החנות היא לספק ללקוחות הפרטיים, המגיעים למתחם, מענה נוח ויעיל.

ספר על הפרויקט הבא.
"לאחר סיום פרויקט הקמת חנות המפעל, הפרויקט הבא כולל בעיקר שדרוג המכירות הסיטונאיות של מוצרי המזון היבשים. המטרה היא ליצור מגוון גדול שיספק מענה לכל דרישה. כמו כן, נשלב סוכן מכירות נוסף ומשאית לצי החלוקה, על מנת לעמוד בביקוש המתגבר מקרב הלקוחות".

שתף בטיפים לבחירה מוצלחת של ספק מזון למטבח המוסדי.
"חשוב לבדוק את טיב ואיכות הסחורה. כדאי לעבוד עם כמה שפחות ספקים, ואם אפשר עםבשר | דגים ספק אחד, כדי לצמצם את ההתעסקות ואת בזבוז הזמן. כמו כן, מומלץ לאתר ספק בשר, עופות ודגים, שמציע שירות הכנה ואריזה של המוצרים לעבודה, כדי לחסוך בזמן וכסף".

מהם היעדים שלך לשנה הקרובה?
"בשנה הראשונה החברה רשמה גידול בפעילות, ולא רק נוכח השינויים שביצעתי בתפריט המוצרים. אלא בעיקר בגלל עבודת השיווק היומיומית שעשיתי באינטרנט, בשילוב פרסום באמצעי תקשורת אחרים. עם הקמת החנות והמשך הרחבת הפעילות, אני יכול לומר בזהירות, שבשנה הקרובה אני מכוון לגידול של 100% נוספים במכירות. הצפי שלי גבוה מזה, אך בשלב זה אני בוחר שלא להציב יעד גבוה מדי".

א.א. לרנר מוצרי מזון העמק. הפועלים 2, עמק שרה, באר שבע | 08-6237057.