Skip navigation
עשו לנו שיתוף (share) ב-

פרימור נכנסת לשוק האורגני

פרימור משיקה קטגוריית מיצים אורגניים וצופה גידול של 25% במכירות החברה

מאת: רוני נאור-חפרי |

מותג המשקאות של חברת גן שמואל מזון, פרימור, נכנסת לתחום האורגני ומשיקה תת קטגוריה חדשה במסגרתה תפתח ותייצר משקאות אורגניים במפעליה הקיבוציים. החברה חתמה על הסכם הפצה בלעדי עם חברת אדמה מוצרי מזון אורגניים, במסגרתו ישווקו בקרוב מיץ תפוזים סחוט אורגני ומיץ עגבניות אורגני לרשתות השיווק והטבע המובחרות.

שיעור צמיחת השוק האורגני בשנת 2011 מוערך בכ-8% וגודל השוק מוערך בכ-300 מיליון שקל, נכון לסוף שנת 2010.
בהמשך לנתונים אלו צופים במותג, הנמצא בבעלות משותפת של הקיבוצים גן שמואל, גת ובית ניר, מכירות של מעל 150 אלף יחידות בשנת הפעילות הראשונה.

מזון

מפעל גניר נוסד בשנת 1978 וממוקם ליד קיבוץ גת. לאחרונה חבר המפעל עם מפעל גן שמואל והפך למפעל הגדול ביותר בארץ לייצור מיצים וחומרי גלם. המפעל בבעלות קבוץ גת, בית ניר וגן שמואל, כקונצרן אחד: גניר (גת ובית ניר) אוחזת ב-23.5%, גן שמואל ב-23.5% ושטראוס ב-6%. גניר הנו מפעל הסחיטה האחרון שהוקם בישראל והדרומי מבין המפעלים הקיימים כיום. המפעל מעסיק כ-160 עובדים. מותג פרימור בבעלותו קיים בשוק המקומי משנת 1993 .

המיצים החדשים בקטגוריה זו עשויים כולם מחומרים טבעיים בלבד, ללא חומרים משמרים, ללא צבעי מאכל וללא תוספת סוכר. המיצים יושקו בבקבוקי זכוכית ומחירם יעמוד על כ- 15 שקל לבקבוק 1 ליטר.

285 אלף בקבוקי מיץ אורגני בשנה
בתחום המשקאות האורגניים פועלים מספר יבואנים תחת מיתוג חיצוני ובסך הכול נמכרים כ-285 אלף בקבוקי מיץ בשנה מסוג תפוחים, שזיפים, תפוזים, עגבניות, רימונים ועוד.

לדברי מנהל השוק המקומי בגניר, יורם אפרתי: "שוק המזון האורגני מתעצב והולך על פי הדגם הקיים בשוק המזון הקונבנציונאלי, כשנראה מעבר לפעילות קמעונאית ברשתות מזון כלליות ומתמחות... קצב התרחבות השוק מהיר, חנויות חדשות נפתחות מזון - מזון אורגניונעשות השקעות בפריסה ארצית קמעונאית רחבה יותר... אך איכות המשקאות אינה ברורה והצרכן הישראלי גם אינו מבדיל בין משקאות טבעיים לאורגניים".

"מגמות אלה ואחרות הביאו את חברת גניר להחלטה על כניסתה לשוק האורגני. המהלך תוכנן בקפידה והצריך מעבר ראשוני לחקלאות אורגנית, אשר נסמכת על ניהול של מערכת סביבתית המנסה להקטין או למנוע את השימוש בתשומות חקלאיות חיצוניות, בעיקר כימיקלים סינתטיים ואורגניזמים מהונדסים גנטית. הושם דגש על בריאות הקרקע ותחזוקתה ללא שימוש בחומרי דישון והדברה. כל המוצרים האורגניים שישווקו תחת המותג "פרימור" נקיים מחומרי הדברה, הורמונים, הדסה גנטית, חומרים משמרים ותוספות מלאכותיות. פעולות אלה הנם חלק מחזון החברה הרואה עצמה מחויבת לייצור מיצים איכותיים מהטבע, להגן על הסביבה ולשמור הקרקע ופוריותה".

גם ברשתות המזון הגדולות רוצים אורגני
השוק המזון האורגני צבר תאוצה והתפתח רבות וכיום גודל השוק מוערך בין 300 ל-350 מיליון שקל. בשנים האחרונות עובר השוק האורגני למודל עבודה בדומה לרשתות השיווק הקונבנציונליות. כך, נכנסו רשתות שיווק המזון, שופרסל והרבוע הכחול, לתחום המזון האורגני באמצעות רכישת רשתות שיווק מזון אורגני.

שוק המזון האורגני עובר מהפך בשנים האחרונות. בניגוד לדעה הרווחת, כי מדובר בטרנד חולף, ענף המזון האורגני בישראל רק מראה מגמות התחזקות וצמיחה. המודעות למוצרים אורגניים בישראל גדלה, חקלאים שונים התחילו לעבור לשיטות גידול אורגניות ונפתחו חנויות טבע רבות ברחבי הארץ.

אפרתי הוסיף, כי "הבחירה באדמה מוצרי מזון אורגניים כמפיצת המוצרים נעשתה מתוך זיהוי של מותג אמין, המספק מידע, בטחון ואמינות בצורה שקופה וידידותית. צרכני המותג, שהנם שוחרי בריאות, בעלי מודעות גבוהה לתזונה ואיכות חיים, מזהים אותו כאורגני, ובכך מובטחת השמירה על ערכיות המוצרים ובידולם ממשקאות טבעיים אחרים. בשלב הראשון כאמור, ישווקו מיצי עגבניות ותפוזים אורגניים, אליהם יצטרפו מיצי רימונים, חמוציות ופטל. בשנה הראשונה צופה החברה מכירה של מעל ל-150 אלף בקבוקי מיץ אורגניים וגידול של 25% בנפח המכירות הכללי של החברה".