סו.סופ.סופר.סופרימו קפה

המוצר השלישי הנסחר ביותר בעולם כיום, אחרי הנפט והטבק, הוא קפה. זה מאות שנים ששותים קפה בעולם, כאשר מדובר בצורך קבוע ובלתי משתנה. בראיון עם מנכ"ל חברת סופרימו קפה, ירון ברנס, הוא מספר על תהליך התפתחות החברה וחושף את המרכיב הסודי לקפה טעים באמת

המוצר השלישי הנסחר ביותר בעולם כיום, אחרי הנפט והטבק, הוא קפה. זה מאות שנים ששותים קפה בעולם, כאשר מדובר בצורך קבוע ובלתי משתנה. בראיון עם מנכ"ל חברת סופרימו קפה, ירון ברנס, הוא מספר על תהליך התפתחות החברה וחושף את המרכיב הסודי לקפה טעים באמת

מאת: רוני נאור-חפרי | 16-08-15 Share
המוצר השלישי הנסחר ביותר בעולם כיום, אחרי הנפט והטבק, הוא קפה. זה מאות שנים ששותים קפה בעולם, כאשר מדובר בצורך קבוע ובלתי משתנה. בראיון עם מנכ"ל חברת סופרימו קפה, ירון ברנס, הוא מספר על תהליך התפתחות החברה וחושף את המרכיב הסודי לקפה טעים באמת.

קפה

עיקר פעילות החברה מתמקד בייבוא של פולי קפה וקלייתם. החברה מייבאת 26 זנים שונים של פולי קפה מגרמניה, קולומביה וברזיל. מהזנים השונים מרכיבים בחברה 3 תערובות קפה אספרסו, תערובת קפה טורקי ותערובת קפה נטול קפאין.

במהלך שנות פעילותו בתחום, זיהה ברנס את הצורך של לקוחותיו במוצרים נוספים משלימים, כגון מכונות קפה אוטומטיות לעסקים, מכונות אספרסו, מטחנות קפה וכולי. בהמשך לכך החליט להרחיב את תפריט המוצרים שמציעה החברה ללקוחות וכיום היא מציעה את כל מוצרי הקצה הדרושים להכנת קפה בבתי קפה ובמסעדות.
 
ברנס: "הלקוח מקבל מכונה וציוד חדיש, בין אם ברכישה או בין אם בשכירות עם אפשרות לליסינג ושדרוג. זאת, לצד אספקה חודשית של תערובות קפה, בתוכנית מינימלית שנקבעת מראש. כך בתי קפה שצריכים מכונת אספרסו מתקדמת ולא מעוניינים להשקיע כ-20 אלף שקל, יכולים לקבל את המכונה ואת כל הציוד המקיף דרכנו. כמו כן, אנו מספקים את כל הדרוש להכנת קפה, כולל כוסות פורצלן וזכוכית ממותגות, סוכר, תוספות לקפה, נס קפה, שוקו, אבקות למיניהן, סירופים, משקאות קפואים וכולי. כמו כן, אנו מספרים גם שירותי בר למעוניינים בבר קפה מקצועי וממותג לאירועים".

הכל החל אצל משפחת מגדלי קפה בקוסטה ריקה
ברנס הקים את החברה בשנת 1996, לאחר שחי במשך תקופה אצל משפחת מגדלי קפה בקוסטה ריקה: "באחת השיחות שלנו על קפה שמאוד אהבנו, התחלנו לחשוב על יבוא קפה למפעלים בארץ. כך הכל החל. התחלנו לייבא קפה לארץ ושיווקנו לבתי קליה, למוכרי פיצוחים ולכל מי שקלו קפה בעצמם".

לפני כ-15 שנה בערך החל ברנס בבניית מותג החברה, סופרימו, והמוצרים שווקו תחתיו. היקפי פעילות הייבוא והשיווק התרחבו עם הצטרפות עסקים נוספים לרשימת הלקוחות של החברה, כגון בתי קפה, מסעדות וברים. בשנים האחרונות נוספו לרשימת הלקוחות של החברה מספר לקוחות פרטיים, בעלי זיקה לקפה אשר רכשו מכונות מקצועיות לשימוש ביתי ומשתמשים בפולי קפה.

החברה מציעה ללקוחותיה גם ייצור תערובות קפה בלעדיות בהתאמה אישית. הלקוח משתתף בתהליך של טעימות וסינונים, ליצירת תערובת בלעדית, משובחת ומותאמת לחיך הישראלי.

מאילו יתרונות נהנים לקוחות החברה?
"היתרון המרכזי ממנו נהנים לקוחות החברה הוא הטריות של הקפה. המפעל של החברה הוא מפעל קליה עצמאי. לכן כל בית קפה שעובד איתנו נהנה מהאפשרות לבצע שינויים בתערובת הקפה הייחודית שלו. יתרון נוסף הוא השירות. אנו מציעים שירות מותאם אישית וליווי צמוד, כך שלא נוצר מצב בו בית קפה נתקע. בתוך שעתיים אנו מגיעים כדי לבצע את התיקון במכונה, על מנת לאפשר רצף עבודה. כמו כן, אנו מציעים שירות של ריכוך המים במכונה. מדובר בתהליך פחות אהוד על מפעילי בתי הקפה, לכן אנו מבצעים את זה עבורם כשירות. התהליך הופך את מכונת אספרסו | מכונות אספרסוהמים במכונה לרכים ומונע הצטברות אבנית. זאת, משום שחשוב לנו שהמכונה תישמר במצב טוב ושהקפה יהיה טעים. השירות חשוב ללקוחות רבים ואפשר לומר שהוא עושה את ההבדל. אנו מבצעים גם הדרכות קפה לעובדים ללא הגבלה, כשאנו מגיעים ככל הנדרש לבית הקפה, משום שחשוב לנו שהקפה יהיה בדיוק כמו שצריך".

אילו מאפיינים מבדלים את החברה מהמתחרים?
"בין המאפיינים המבדלים את החברה מהמתחרים, גם המחיר. ידוע שהמחיר משחק תפקיד משמעותי, ולנו יש יתרון בתחום. זאת, משום שהחברה היא חברה ישראלית, שקולה את הקפה בארץ. לכן אנו לא נדרשים לשלם לחברה אירופאית עמלה וזה מוזיל את העלויות. מאפיין נוסף שמבדל את החברה הוא גודל הפולים: אנו משתמשים אך ורק בגדלים 17, 18, ו-19. אלו הם פולי הקפה הגדולים והאיכותיים ביותר".

בלתי מנוצחים בטריות הקפה
ברנס מספר, כי האסטרטגיה של החברה מבוססת על טריות הקפה. החברה מתמודדת מול החברות האירופאיות המציעות קפה מיובא, במטרה להציע את המוצר הטוב ביותר, במחיר הטוב ביותר: "לא יכולים לנצח אותנו בטריות הקפה. ישראל ידועה בעולם ביכולות ובהישגים שלה בתחומים שונים. כך גם בתחום הקפה".  

אילו מוצרים מובילים את המכירות?
"המוצר המוביל את מכירות החברה הוא תערובות הקפה שלנו. בקפה הכי חשוב זו הטריות ואי אפשר לנצח אותנו בזה. אנו מייבאים קפה ירוק בשקית של 60 קילו בית הקפה קבל קפה שנקלה לפני כ3 ימים עד שבוע. קפה שמגיע מייבוא יש עליו תאריך של לפחות חצי שנה קודם. קפה טרי הוא הסוד, הוא זה שמספק את הארומה והקפה. הרי קפה מייבוא עובר תהליך ארוך אצלנו מגיעים קונטיינרים מדרום אמריקה, אנחנו מקבלים את הקפה נקי ממוין לפי גדלים מכניסים למכונת קליה וזה רץ לבתי הקפה. זה הדבר החשוב.

ספר על הפרויקט הבא.
"הפרויקט הבא קשור בציוד חדש שאנו משלבים בתפריט מכונות הקפה שלנו. לאחרונה נרשמת מגמת חדשנות ניכרת בתחום מכונות האספרסו. בעבר הוצעו מכונות אספרסו מבוססות טכנולוגיה שכללה דוד אחד. כיום מוצעות מכונות עם שלושה דודים נפרדים. כל דוד אחראי על ראש מסוים, ובכך עולה רמת איכות הקפה. לאחרונה התחלנו לייבא את המכונות האלה, שכוללות גם ברזים אלקטרוניים. המכונות מאפשרות לשמור על דרגת חום של 120 מעלות, כך שאין צורך להמתין שהטמפרטורה תעלה לפני כל הפעלה. כמו כן, המכונות עם שלושת הדודים לא מאבדות לחץ, הדרוש להכנת האספרסו".

שתף ביעדי החברה לשנה הקרובה.
"אנחנו מאמינים בבתי הקפה הפרטיים, להבדיל מרשתות בתי הקפה. זאת, משום שקפה דורש תשומת לב לא מעטה. בבתי קפה פרטיים שמים לב ונותנים דגש להכנת הקפה, הרבה יותר מאשר ברשתות קפה גדולות, המתאפיינות בתחרות, בתחלופה גבוהה של עובדים ובהתנהלות תעשייתית יותר. לכן, אנו בוחרים לעבוד עם בתי קפה מקפידים ומדקדקים, שרוצים שהקפה ישאר שלהם יהיה מושלם. אנו מאמינים שבתי הקפה האלה ימשיכו לפעול עוד שנים רבות ולכן אנו מעוניינים לשמר את הפעילות שלנו מולם".

אינדקס מדיה - פתרונות שיווק מתקדמים לעסק שלך

בוא נתחיל >>

קידום ממומן בגוגל

רוצה להיות ראשון בגוגל כאן ועכשיו?
קידום ממומן בגוגל הוא הדבר בשבילך.
אתה תקבע את המילים והתקציב ואנו נדאג
למקום הראשון בתוצאות גוגל. בהתחייבות

בוא נתחיל >>
תהליך העבודה ולקוחות נבחרים >>

קידום אורגני בגוגל

צוות המומחים שלנו רק מחכה להצעיד
את העסק שלך צעד קדימה ולהביא
אותך להיות בדף הראשון בגוגל בביטויים
הרלוונטים. ראשון בגוגל = לקוחות חדשים

תהליך העבודה ולקוחות נבחרים >>
מידע נוסף ואתרים לדוגמא >>

בניית אתרים וחנויות

בניית אתרים רספונסיבים מותאמים
לכל סוגי המסכים, לטלפון ולגוגל,
כולל דומיין, מערכת ניהול אתרים
ועיצוב מרהיב ואישי לכל אתר

מידע נוסף ואתרים לדוגמא >>