מזון כחול-לבן

לאחרונה הצטרפו קרוב ל-100 יצרנים חדשים לפרויקט סימון מוצרים בתו מיוצר בישראל

בשבועות האחרונים הצטרפו קרוב ל-100 יצרנים ליוזמת סימון המוצרים בתו מיוצר בישראל ההולכת וצוברת תאוצה. יוזמה זו של מטה כחול לבן במשרד הכלכלה (תמ"ת), בו חברים התאחדות התעשיינים וההיסתדרות החדשה, נועדה לסייע לצרכן הישראלי להבדיל בין המותגים המיוצרים בישראל, לבין אלה המיובאים מחוץ לארץ, וכן לעודד אותו לצרוך מוצרים מתוצרת ישראל, לאחר השוואת מחירים וכאשר הקנייה משתלמת. 

בין היצרנים שהצטרפו ניתן למצוא את שטיבל, טחנות קמח שטיבל נתניה וטחנות קמח שטיבל אשדוד, יקב צ'ירס, חמיאל שמן זית, מחלבת משק הירש, כרמי גולן, שמן הזית מטולה של פאני, תנובה, משק משפחת ג'השאן, שמן זית סבא חביב, שמן שאן, מטעים גשור, משן ימין שלמה ימיו, זית ברמה, עץ השדה, משק אלוני, פרי גליל תעשיות, משק 78, מלח הארץ אילת, כל טוב מהקיבוץ, מסיק מגל, שלושת האופים, חלוצה, ב.ב טכנולוגיות מטבח, טחנות ישראליות, שטראוס מזון טרי ועוד.

במסגרת החלטת הממשלה לפעול לסימון מוצרים תוצרת ישראל, משקיע מטה כחול לבן בתמ"ת, בשיתוף התאחדות התעשיינים וההסתדרות החדשה, משאבים רבים כדי לעודד יצרנים מקומיים לסמן את מוצריהם בתו מיוצרבישראל ולסייע לצרכן הישראלי ביצירת כלים ומודעות לזיהוי מוצרים תוצרת כחול לבן.נכון להיום, כ- 700 יצרנים כבר קיבלו זכאות לסימון אלפי מוצרים באמצעות תו מיוצר בישראל, ו-100 מהם התווספו רק בשבועות האחרונים.

מטה כחול לבן ממשיך לגבש יוזמות נוספות שיסייעו ליצרנים אלה להציג את התו ברשת האינטרנט, בהן שיתוף פעולה עם אתרי סחר מובילים ברשת, המציגים מוצרים המסומנים כמיוצרים בישראל. כמו כן השיק המטה בראשית השנה קטלוג מוצרים כחול לבן המאפשר לכל יצרן להציגאת המוצרים שזכאים לסימון באמצעות התו.

על פי סקר תפיסות ועמדות כלפי מוצרים כחול לבן, שנערך על ידי מכון גיאוקרטוגרפיה עבור משרד הכלכלה (תמ"ת), בינואר 2013, 88% מהצרכנים בישראל מעדיפים לרכוש כחול לבן בהנחה שאיכות ומחירי מוצרים כחול לבן ותוצרת חוץ הנם זהים. 42% ציינו כי יסכימו אף לשלם יותר עבור מוצר כחול לבן, כאשר מחירו יקר בעד 10% ממקבילו המיוצא. 42% ציינו כי הם רוכשים היום הרבה יותר מוצרים חול לבן בהשוואה לאשתקד. עוד עולה מהסקר כי 61% מכירים את התו "מיוצר בישראל" ולמעלה מ-70% ציינו כי לקניית מוצרים כחול לבן תרומה לצמצום האבטלה ולשיפור הכלכלה. 

שר הכלכלה, נפתלי בנט, קרא לתעשיינים וליצרנים נוספים שטרם הצטרפו, לסמן את מוצריהם ולסייע בכך להגדלת הצריכה ופעילות המשק. בנט: "זוהי התשובה הטובה ביותר אל מול אלו הקוראים להחרים תוצרת ישראלית בעולם".

משנה ומ"מ למנכ"ל משרד הכלכלה ויו"ר מטה כחול לבן, ינון אלרועי: "רכישת מוצרים המיוצרים בישראל הנה בעלת חשיבות והשפעה רבה על הנעת המשק, התרומה לכלכלה, יצירת תעסוקה וצמצום הפערים, וכמובן, על תחושת הגאווה. חשוב לדעת כי כל מיליארד שקלים של יבוא, המוסבים לייצור מקומי – מייצרים 2,750 מקומות עבודה חדשים. לכן, יש חשיבות רבה לשקיפות, למודעות ולכלים, אשר יכולים לסייע לצרכנים לזהות את המוצרים המיוצרים בישראל, ולבחור בהם כאשר הקניה מתאימה לצרכן, בהתאם לשיקולים שונים בהם מחיר, איכות, שמירה על הסביבה ועוד.

"הצרכן הישראלי מבין את החשיבות הגדולהשל צריכת תוצרת כחול לבן לטובת המשק הישראלי, אך לעיתים הוא מתקשה לזהות מהו מוצר ישראלי  והאם המותג שהוא רגיל לרכוש מיוצר בארץ או בחוץ לארץ, אלא אם מוצר זה מסומן בתו מיוצר בישראל, המוכר לצרכנים רבים. לכן פנינו ליצרנים הישראלים לסמן מוצריהם בתו מיוצר בישראל ולסייע לצרכנים לזהות את המוצרים כחול לבן. אנו מאפשרים לצרכנים לקבל החלטה מושכלת, שלוקחת בחשבון, לא רק את מחיר המוצר אלא גם את איכותו ואת מקום הפרנסה של העבודה המייצר אותו".

קופות רושמות למכירה

תעשיין ויו"ר מטה מיוצר בישראל בהתאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר: "החשיבות ברכישת תוצרת ישראל משמעותית תמיד ובעיקר בתקופות משבר כלכלי עולמי כפי שאנו חווים כיום. הגברת הרכישות של מוצרים ישראלים תעזור לשמור על מקומות תעסוקה ולמנוע פיטורים גם בעיתות משבר. זאת ועוד, המוצרים הישראלים איכותיים ומותאמים לצרכן הישראלי. משכך, אנו קוראים לצרכנים לחפש את "תו מיוצר בישראל" בחנויות ובאתרי האינטרנט ולהוסיף את השיקול הפטריוטי ישראלי במגוון שיקוליהם בבחירת המוצר המתאים". 

אינדקס מדיה - פתרונות שיווק מתקדמים לעסק שלך

בוא נתחיל >>

קידום ממומן בגוגל

רוצה להיות ראשון בגוגל כאן ועכשיו?
קידום ממומן בגוגל הוא הדבר בשבילך.
אתה תקבע את המילים והתקציב ואנו נדאג
למקום הראשון בתוצאות גוגל. בהתחייבות

בוא נתחיל >>
תהליך העבודה ולקוחות נבחרים >>

קידום אורגני בגוגל

צוות המומחים שלנו רק מחכה להצעיד
את העסק שלך צעד קדימה ולהביא
אותך להיות בדף הראשון בגוגל בביטויים
הרלוונטים. ראשון בגוגל = לקוחות חדשים

תהליך העבודה ולקוחות נבחרים >>
מידע נוסף ואתרים לדוגמא >>

בניית אתרים וחנויות

בניית אתרים רספונסיבים מותאמים
לכל סוגי המסכים, לטלפון ולגוגל,
כולל דומיין, מערכת ניהול אתרים
ועיצוב מרהיב ואישי לכל אתר

מידע נוסף ואתרים לדוגמא >>