איך מייבאים מזון לישראל? על תהליך הייבוא

איך מייבאים מזון לישראל? אילו אישורים ורישיונות צריך טרם הזמנת המוצרים? ומהם שלבי התהליך עצמו?

לפי מדיניות הייבוא הישראלית, על כל גוף מאוגד המעוניין ביבוא טובין לבצע רישום כיבואן. כך, יפנה בכתב כל גוף, בין אם הוא עצמאי, בשותפות או כחברה, למשרד הכלכלה (תמ"ת), בצירוף מסמכי ההתאגדות. במסגרת הפניה יש לדווח על המוצרים המיועדים לייבוא, מהוא מקור הייבו, היצרנים ולאיזו מטרה ושימוש מיועדים המוצרים.

בהתאם לפנייה יקבל היבואן רישיון, או מכתב הודעה על אי דרישה לרישיון.

תקנות הייבוא משתנות על פי המוצרים המיועדים לייבוא ואינן מרוכזות במדריך כולל ואחיד. לכן, כדי לקבל את כל הרישיונות וההיתרים לתהליך הייבוא יש לפנות למשרדי הממשלה מתאימים, כגון משרד החקלאות, הכלכלה, מכון התקנים.

כך, למשל, מפרט משרד הבריאות את הכללים לתהליך יבוא מזון מן החי ולתהליך יבוא מזון שאינו מן החי. במסגרת יבוא מזון שאינו מן החי מפריד המשרד בין הכללים לתהליך הנפקת רישום לייבוא מוצר מזון רגיל ואת הכללים לתהליך הנפקת אישור מוקדם לייבוא מוצר מזון רגיש.  

הפניה למשרד הרלוונטי תתבצע תוך מילוי הטפסים הרלוונטיים המצויים במשרדים השונים. לטופס בקשה לאישור או רישום מוקדם של יבוא מוצר מזון ניתן להקליק כאן.

חשוב לבדוק בדיוק מהן התקנות לסימון המוצר, כך שיכלול הוראות שימוש ופרטים רלוונטיים נוספים, בעברית. לצו להגנת הצרכן בנושא סימון ואריזה של מוצרי מזון ניתן להקליק כאן.

לאחר העמידה בדרישות וקבלת כל האישורים הרלוונטיים תהליך הייבוא עצמו כולל מספר שלבים, אשר יש לתעד כל אחד ואחד מהם במסמכים מתאימים. בשלב ראשון היבואן שולח הזמנה לספק בחוץ לארץ והתיעוד לכך מתבצע במסמך ההזמנה (Order) מישראל לחוץ לארץ. אחר כך שולח הספק ליבואן בישראל את החשבונית המקדימה, המשמשת כמסמך לתיעוד שלב זה (Proforma Invoice).

בשלב הבא היבואן מאשר את ההזמנה. באם הסכם התשלום מופיע על גבי מכתב אשראי (Letter of Credit), יש צורך לפנות לבנק עם החשבונית המקדימה ולפתוח התחייבות לתשלום בכרטיס אשראי. באם קיימת התחייבות לתשלום מראש יש לבצע את ההעברה (Swift).

לאחר שהספק קיבלת את ההתחייבות לתשלום או את הכסף, הוא יארוז את המוצרים וישלח אותם באוויר או בים. במקביל ישלח הספק מסמכים רלוונטיים ליבואן (Packing List Invoice, Insurance Policy).

בשלב זה, אם המוצרים יוצרו והגיעו ממדינות עימן יש לישראל הסכמים, כגון ארצות הברית או הקהילה האירופית, יש צורך בתעודת מקור (Cirtificate of Origin).

כאשר המוצרים מגיעים לישראל, במטוס או באונייה, ישלח סוכן האונייה או חברת התעופה, הודעה ליבואן על הגעת הסחורה (Notice of Arrival).

כעת מגיע שלב שחרור הסחורה ותשלום המסים הדרושים: מכס, מס קנייה, מס אחסנה ושיגור, מס בולים, מע"מ, עמלות מכס והובלה. לאחר התשלום מקבלים את שטר המטען (Gate Pass) ובכך מסתיים תהליך הייבוא.

התוכן בעמוד זה מבוסס על מידע המפורט באתר מט"י

אינדקס מדיה - פתרונות שיווק מתקדמים לעסק שלך

הצעד הראשון להצלחה >>

חנות אינטרנטית

העולם כולו עובר לקניות ברשת האינטרנט.
תנו לנו לבנות לכם חנות אינטרנט מלאה
כולל סליקה, אבטחה והכנסת כל המוצרים.
לקום בבוקר ולראות כמה כסף נכנס בלילה!

הצעד הראשון להצלחה >>
בוא נתחיל >>

קידום ממומן בגוגל

רוצה להיות ראשון בגוגל כאן ועכשיו?
קידום ממומן בגוגל הוא הדבר בשבילך.
אתה רק תקבע את התקציב
תיקון ABS | הסעות בדרום | 
אנודייז

בוא נתחיל >>
לקוחות נבחרים בקידום >>

קידום אורגני בגוגל

מאות לקוחות מרוצים לא טועים!
צוות המומחים שלנו רק מחכה להצעיד
את העסק שלך קדימה לדף הראשון
טרקטורון חשמלי לילדים | קייטרינג לאזכרות

לקוחות נבחרים בקידום >>
אתרים לדוגמא >>

בניית אתרים רספונסיבים

בניית אתרים רספונסיבים מותאמים
לכל סוגי המסכים, לטלפון ולגוגל,
כולל דומיין מערכת ניהול ועיצוב מרהיב
ואישי לכל אתר

אתרים לדוגמא >>